Materiał Partnera

Jak zaprojektować wnętrze sklepu, aby zainteresować klienta?

Jak zaprojektować wnętrze sklepu, aby zainteresować klienta?

Funkcjonalne i estetyczne wnętrza sklepów przyciągają uwagę klientów, ułatwiając im poruszanie się w przestrzeni handlowej. Współcześnie, praktycznie na każdym rynku – czy to spożywczym, chemicznym czy odzieżowym, konkurencja jest ogromna. Kluczowe zatem jest nie tylko zapewnienie wysokiej jakości produktów, ale i odpowiednie ich wyeksponowanie za pomocą właściwego wyposażenia sklepu. Jak stworzyć aranżację wnętrza, która przyciągnie i zatrzyma klientów?

Aranżacja wnętrza sklepu – co warto wiedzieć?

Na aranżację wnętrza sklepu składa się wiele rozmaitych czynników. Nie jest tajemnicą, że projekt sklepu zależny jest od branży oraz asortymentu – inaczej bowiem będzie zaaranżowany sklep spożywczy, a inaczej butik odzieżowy, sklep sportowy czy salon obuwniczy.

Jednym z czynników, wpływających na charakter projektu, jest forma obsługi: mniejsze sklepu i butiki, w których umożliwienie dostępu do asortymentu jest po stronie sprzedawcy, zaaranżowane są zupełnie inaczej, niż sklepy samoobsługowe, w przypadku których to klient musi poszukiwać danego towaru.

Należy tu wspomnieć także, iż jakość wykończenia i podkreślenie unikalnego charakteru wnętrza, jest raczej domeną luksusowych, eleganckich butików, niż np. sklepów wielkopowierzchniowych, w których liczą się przede wszystkim koszty budowy i późniejszej eksploatacji.

Jak zaaranżować wnętrze sklepu, by przykuć uwagę klienta?

Odpowiedni projekt i aranżacja wnętrza sklepu odgrywa ważną rolę dla powodzenia danego biznesu. Liczy się nie tylko funkcjonalność i estetyka wnętrza, ale i dostosowanie pomieszczeń do odgórnych zasad BHP, ppoż i sanitarnych. Projekt i aranżacja wnętrza sklepu wymaga uwagi, doświadczenia i odpowiednich kwalifikacji, dlatego też warto zlecić ją specjalistom. Godną polecenia firmą, świadczącą fachowe usługi projektowania wnętrz, jest Pracownia Projektowa Projekt Designe z Wrocławia.

Projektowanie i aranżacja sklepów odbywa się zwykle zgodnie z zasadami merchandisingu. Co to oznacza? Głównym celem merchandisingu jest wzbudzenie uwagi, zainteresowania i pożądania potencjalnego klienta, a następnie wykreowanie w nim potrzeby posiadania danego produktu oraz spowodowanie działania (zakupu). I tak – zgodnie z zasadą merchandisingu, wejścia, linie kas czy gabloty ekspozycyjne zlokalizowane są w konkretnych miejscach. To jednak nie wszystko! W aranżacji wnętrz sklepów ogromną rolę odgrywają także kolory, które nie pozostają bez wpływu na decyzje zakupowe konsumentów.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz do artykułu

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Budowa lub remont domu czy mieszkania przebiegły sprawnie? Jesteś zadowolony z mebli? Pomogło Ci biuro projektów? W takim razie skomentuj usługę lub ofertę i podziel się nią z innymi użytkownikami. Dzięki temu pomożesz innym podjąć właściwą decyzję. Dodaj komentarz w celu rozwinięcia naszego katalogu firm. Skorzystaj z usług budowlanych czy architektonicznych, które oferują firmy działające na terenie całej Polski. Sprawdź ich ofertę i skorzystaj z usług.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Pliki cookies (tzw. "ciasteczka") stanowią dane informatyczne, w szczególności tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.

Dowiedz się więcej Akceptuj