Artykuł sponsorowany

Jak zaprojektować wnętrze sklepu, aby zainteresować klienta?

Jak zaprojektować wnętrze sklepu, aby zainteresować klienta?

Funkcjonalne i estetyczne wnętrza sklepów przyciągają uwagę klientów, ułatwiając im poruszanie się w przestrzeni handlowej. Współcześnie, praktycznie na każdym rynku – czy to spożywczym, chemicznym czy odzieżowym, konkurencja jest ogromna. Kluczowe zatem jest nie tylko zapewnienie wysokiej jakości produktów, ale i odpowiednie ich wyeksponowanie za pomocą właściwego wyposażenia sklepu. Jak stworzyć aranżację wnętrza, która przyciągnie i zatrzyma klientów?

Aranżacja wnętrza sklepu – co warto wiedzieć?

Na aranżację wnętrza sklepu składa się wiele rozmaitych czynników. Nie jest tajemnicą, że projekt sklepu zależny jest od branży oraz asortymentu – inaczej bowiem będzie zaaranżowany sklep spożywczy, a inaczej butik odzieżowy, sklep sportowy czy salon obuwniczy.

Jednym z czynników, wpływających na charakter projektu, jest forma obsługi: mniejsze sklepu i butiki, w których umożliwienie dostępu do asortymentu jest po stronie sprzedawcy, zaaranżowane są zupełnie inaczej, niż sklepy samoobsługowe, w przypadku których to klient musi poszukiwać danego towaru.

Należy tu wspomnieć także, iż jakość wykończenia i podkreślenie unikalnego charakteru wnętrza, jest raczej domeną luksusowych, eleganckich butików, niż np. sklepów wielkopowierzchniowych, w których liczą się przede wszystkim koszty budowy i późniejszej eksploatacji.

Jak zaaranżować wnętrze sklepu, by przykuć uwagę klienta?

Odpowiedni projekt i aranżacja wnętrza sklepu odgrywa ważną rolę dla powodzenia danego biznesu. Liczy się nie tylko funkcjonalność i estetyka wnętrza, ale i dostosowanie pomieszczeń do odgórnych zasad BHP, ppoż i sanitarnych. Projekt i aranżacja wnętrza sklepu wymaga uwagi, doświadczenia i odpowiednich kwalifikacji, dlatego też warto zlecić ją specjalistom. Godną polecenia firmą, świadczącą fachowe usługi projektowania wnętrz, jest Pracownia Projektowa Projekt Designe z Wrocławia.

Projektowanie i aranżacja sklepów odbywa się zwykle zgodnie z zasadami merchandisingu. Co to oznacza? Głównym celem merchandisingu jest wzbudzenie uwagi, zainteresowania i pożądania potencjalnego klienta, a następnie wykreowanie w nim potrzeby posiadania danego produktu oraz spowodowanie działania (zakupu). I tak – zgodnie z zasadą merchandisingu, wejścia, linie kas czy gabloty ekspozycyjne zlokalizowane są w konkretnych miejscach. To jednak nie wszystko! W aranżacji wnętrz sklepów ogromną rolę odgrywają także kolory, które nie pozostają bez wpływu na decyzje zakupowe konsumentów.

Dziękujemy za ocenę artykułu

Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz do artykułu

Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Budowa lub remont domu czy mieszkania przebiegły sprawnie? Jesteś zadowolony z mebli? Pomogło Ci biuro projektów? W takim razie skomentuj usługę lub ofertę i podziel się nią z innymi użytkownikami. Dzięki temu pomożesz innym podjąć właściwą decyzję. Dodaj komentarz w celu rozwinięcia naszego katalogu firm. Skorzystaj z usług budowlanych czy architektonicznych, które oferują firmy działające na terenie całej Polski. Sprawdź ich ofertę i skorzystaj z usług.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.