Budowa lub remont domu czy mieszkania przebiegły sprawnie? Jesteś zadowolony z mebli? Pomogło Ci biuro projektów? W takim razie skomentuj usługę lub ofertę i podziel się nią z innymi użytkownikami. Dzięki temu pomożesz innym podjąć właściwą decyzję. Dodaj komentarz w celu rozwinięcia naszego katalogu firm. Skorzystaj z usług budowlanych czy architektonicznych, które oferują firmy działające na terenie całej Polski. Sprawdź ich ofertę i skorzystaj z usług.
Jak wykonuje się przewierty pod torami kolejowymi?
Przewierty kierunkowe pod torami kolejowymi są się niezbędnym elementem realizacji wielu projektów infrastrukturalnych. Z tego względu konieczne było opracowanie bezpiecznych i efektywnych metod prowadzenia takich inwestycji. W tym kontekście szczególnie istotne staje się zastosowanie nowoczesnych technik, takich jak przecisk sterowany. Dowiedz się więcej na ten temat.
Wykonanie otworu pilotowego
Aby rozpocząć proces przewiercania pod torami kolejowymi, konieczne jest wykonanie otworu pilotowego. Na tym etapie wykorzystuje się specjalistyczne maszyny, które tworzą przewód wiertniczy. Ważne jest, aby otwór wykonany został pod niewielkim kątem nachylenia. Takie rozwiązanie pozwala na zachowanie odpowiedniej stabilności gruntu oraz minimalizuje wpływ prac na strukturę torowiska. Dzięki precyzyjnemu sterowaniu maszyną wiertniczą oraz stałemu monitorowaniu postępów pracy możliwe jest zachowanie określonego kierunku i głębokości przewiertu.
Odpowiednie przygotowanie gruntu
Właściwe urobienie gruntu to jeden z fundamentów sukcesu całego procesu. Aby osiągnąć ten cel, do przewodu wiertniczego wprowadza się płuczkę. Płuczki wiertnicze to płyny, które tworzy się na bazie wody lub powietrza i wykorzystuje się w podczas wiercenia formacji geologicznych. Odpowiedzialna jest za utrzymanie ciśnienia w przewodzie wiertniczym oraz transportowanie urobku na powierzchnię. Dodatkowo płuczka ma za zadanie chłodzenie narzędzi wiertniczych i utrzymanie stabilności otworu. Tylko właściwie dobrane parametry płuczki oraz kontrola jej przepływu gwarantują sprawną realizację przewiertów kierunkowych. Ważne jest zatem, aby prace były stale nadzorowane przez doświadczonego specjalistę.
Powiększenie otworu i wprowadzenie rurociągu
Gdy otwór pilotowy został już wykonany, można przystąpić do jego powiększenia przy użyciu głowicy rozwiercającej. Jest ona wyposażona w narzędzia tnące, które sukcesywnie poszerzają otwór do wymaganej średnicy. Aby nie uszkodzić torowiska, wszystkie etapy prac muszą być realizowane z największą precyzją. Z tego względu warto powierzyć to zadanie ekspertom, np. z firmy Rox Przewierty Sterowane z Pruszkowa. Ostatnim etapem procesu przewiercania jest wprowadzenie rurociągu do uzyskanego otworu. Rurociąg jest łączony na powierzchni w sekcje o odpowiedniej długości i wprowadzany do otworu za pomocą maszyny wiertniczej. Po zakończeniu procesu rurociąg jest gotowy do eksploatacji.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz do artykułu
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana